games
GEAR
GEAR is ontwikkeld voor het Maker Festival Twente. Door middel van een kettingreactie tussen fysieke en digitale elementen, laten we zien hoe je de (fictieve) stad weer kunt verwarmen. Tetem kiest een winnaar uit elke vier van onze projectklassen. Deze winnaars exposeren hun project op het Maker Festival Twente (zaterdag 25 en zondag 26 mei 2019). GEAR was een van de gelukkige winnaars.
/Gameplay & incredible machine
/Maker Festival Twente
Maker Festival Twente
Maker festival Twente is een Tetem-productie. Tetem is een kunstorganisatie, met de belangrijkste
focus op mediakunst en media en samenleving en is gevestigd in Enschede
Thema voor deze editie: Metropolis – zoals in de sciencefictionfilm uit 1927 geregisseerd door Fritz Lang.
Thema
Thema voor deze editie: Metropolis – zoals in de sciencefictionfilm uit 1927 geregisseerd door Fritz Lang.
De organisatie koos voor deze film, omdat het hoofdonderwerp gaat over technologie die de samenleving verandert. Dit thema kan je inspiratie zijn, je hoeft niet heel dicht bij de film, het verhaal of de visuele kenmerken te blijven – je hoeft alleen maar te weten waarom dit thema is gekozen: we leven in een steeds veranderende samenleving. Technologie verandert alles en we weten nog niet hoe de wereld er over 25 jaar uitziet.
Doelgroep
De belangrijkste doelgroep van het festival zijn kinderen (4-12 jaar) en hun ouders. Het is belangrijk om deze kinderen en hun nieuwsgierigheid voor het verkennen en creëren in gedachten te houden bij het bedenken van het hoofdidee / thema voor de kettingreactie / incredible machine.
/het team
Brandon Frank
* Scrummaster
* Synopsis
* trello/scrum
* audio moodboard
* Graphic design stylesheet
* design for the lasercut stuff
* Making the box
* Game rules
* Logo design + names
Jelle Vrieze
* Game code
* Asset list
* Arduino code
* Arduino circuitry
* GIT setup
Demi de Graas
* one paper
* presentations
* Making the box
* Design the box (how to make it etc. )
* Website
* Chain reaction
* Animation for the website
* Soldering
* Justification book
Judith Müller
* Art for the game
* Object/ character design
* Animation for robot/spring/explosion
* storyboard
* concept sketches
Kaylee Bonte
* intro / outro image
* Art for the game (tiles, rail-tracks, furnace, conveyer belt object) + background
* Clock and gear image for the top
* Invision prototype
* Cost calculation
Jimmy Dadema
* HUD
* Moodboard
* Graphic design stylesheet
* Game over screen (opening door, game over screen)
* Level layout
* Art for the game
* Infographic